Jak założyć konto bankowe przez Internet?

Chcąc założyć konto bankowe, nie trzeba poświęcać swojego czasu na wizytę w banku i przechodzenie przez długą, formalną procedurę. Dzięki licznym uproszczeniom, banki umożliwiają założenie konta osobistego przez internet.

Krok 1 – wybierz bank

Pierwszy krok to wybór banku, w którym klient chce otworzyć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy. Wybór jest ogromny, a każdy bank oferuje ciekawe bonusy i profity za skorzystanie z oferty dla klientów indywidualnych. Zdecydowanie się na jedną z nich będzie miało kluczowe znaczenie dla całej procedury zakładania konta, a co ważniejsze, dla późniejszej wygody korzystania z niego. Ta decyzja nie powinna być więc przypadkowa – w jej podjęciu pomoże ranking kont osobistych, który można znaleźć w internecie. To zestawienie wskazuje na najlepsze cechy poszczególnych ofert bankowych, dzięki którym można szybko i bez wysiłku podjąć decyzję.

Krok 2 – wypełnij wniosek o założenie konta

Otworzenie ROR w banku wymaga złożenia wniosku o założenie konta. W większości banków wniosek ten jest bardzo krótki i wymaga podania jedynie podstawowych danych, jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, PESEL, telefon kontaktowy i adres e-mail. Co ważne, dane te muszą zgadzać się z danymi zawartymi na dokumencie tożsamości, którym najczęściej jest dowód osobisty, a więc jeśli na dowodzie widnieją dwa imiona, również oba trzeba podać we wniosku. Podobnie jest z nazwiskiem i pozostałymi danymi.

We wniosku należy też zwykle ustosunkować się do kilku kwestii formalnych. Należą do nich nie tylko zgody marketingowe, np. na kontakt ze strony banku drogą elektroniczną lub telefoniczną w celu przedstawienia aktualnej oferty, ale również oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem korzystania z konta osobistego, tabelą opłat i prowizji oraz kilkoma innymi dokumentami. Ważne, aby wszystkie zgody dokładnie przeczytać, ponieważ zawarte w nich informacje odnoszą się do praw i obowiązków obu stron, wynikających z zawieranej na odległość umowy. Równie ważne jest zapoznanie się z tabelą opłat i prowizji, z której jednoznacznie wynikają wszystkie koszty, jakie klient ponosi w związku z używaniem konta.

Krok 3 – weryfikacja

Ze względu na fakt, że podczas zakładania konta przez internet bank nie ma możliwości weryfikacji prawdziwości danych klienta, taka weryfikacja musi odbyć się w inny sposób. Najczęściej gotowa umowa wysyłana jest przez bank do klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kurier weryfikuje zgodność danych z umowy z danymi klienta z dowodu osobistego, klient w obecności kuriera podpisuje umowę, która następnie trafia z powrotem do banku. Drugą często wykorzystywaną drogą jest wykonanie przelewu weryfikacyjnego. Klient dokonuje przelewu do banku z konta, które posiada już w innym banku, na niewielką kwotę, najczęściej 1 gr lub 1 zł. W ten sposób bank sprawdza, czy dane podane we wniosku o otworzenie konta zgadzają się z danymi zawartymi w przelewie. Jeśli wszystko jest w porządku, konto zostaje aktywowane.

Cała procedura otworzenia konta w banku przez internet trwa zaledwie kilka minut, a w zależności od wybranej metody weryfikacji, z ROR można korzystać niemal natychmiast po jego otworzeniu.