5 powodów, dla których warto inwestować w influencer marketing

Szukasz nowych sposobów na reklamę? Sprawdź, czy influencer marketing to dobra opcja dla twojej branży. Tradycyjne media tracą na swojej sile, na czym zyskuje wirtualny świat. Dlaczego warto stać się jego częścią także w taki sposób?

Współpraca z influencerem

Śledzisz w sieci choć jednego twórcę internetowego? Jeśli tak, masz rozeznanie, jakimi zasięgami dysponują osoby, które wyczuły potencjał wirtualnej rzeczywistości. Trudno znaleźć dziedzinę, w której w ostatnich latach nie wyrosła gwiazda. Co daje współpraca z influencerem? Wiążesz się z osobą, która publikuje treści tekstowe, wideo, lub też działa w social mediach. Poniżej przedstawimy ci w punktach zalety takiego rozwiązania.

1. Zastrzyk nowej, pozytywnej energii. O takie emocje nietrudno, gdy prowadzisz młody, prężny biznes. Wówczas influencer marketing może ci towarzyszyć niemalże od początku działalności. W przypadku podmiotów z dłuższym stażem twórca internetowy jest jak zastrzyk adrenaliny. Firma w odświeżonej odsłonie to dobry sposób na dotarcie do nowych odbiorców.

2. Inny sposób pokazania produktu. Aż 90 proc. konsumentów deklaruje, że decyzje zakupowe uzależnia od opinii osób trzecich. Influencer marketing to naturalny element strategii social media firm. „Człowiek z sieci” opowie o twojej ofercie w zrozumiały, nienarzucający się sposób. Pamiętaj, że na pewno wykorzysta swoją wiedzę eksperta i najpierw przetestuje to, co oferujesz. Osoba, którą obserwuje wielu internautów, nie może sobie pozwolić na promowanie czegokolwiek, jak osoby znane czy celebryci.

3. „Ludzki” charakter marki. Influencer marketing opiera się w dużej mierze na zaufaniu. Społeczność, jaką latami buduje twórca internetowy, to jego największy skarb. Współpraca z twórcami internetowymi to sposób na większe zasięgi, lepszą sprzedaż, ale nie tylko. Followersi są bacznymi obserwatorami. Szybko wyłapują, czy ich idol nadal jest wierny zasadom, które deklaruje. Jeśli taka osoba zacznie cię promować, masz pewność, że niemalże automatycznie zyskasz sympatię obserwujących.

4. Lepsza widoczność w Google, czyli wyższa sprzedaż. Podczas współpracy z twoją marką influencer będzie kierował swoich odbiorców na konkretną witrynę. Publikując aktywne linki wzmacnia ją w wymiarze SEO. Bywają firmy, które dzięki tym zabiegom po raz pierwszy trafiły na pierwszą stronę w wyszukiwarce. Lepsza widoczność w Google to najlepsze wsparcie sprzedaży.

5. Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Każdy influencer działa na swoim, starannie określonym poletku. Ma wyrobioną grupę docelową. Dzięki jego specjalizacji łatwiej dotrzesz do osób, które są dla ciebie najcenniejsze. Tematyczne blogi, mało znane nisze w sieci to potencjał, którego nie mają inne media.

Influencer marketing to współpraca z osobą, która o Internecie wie bardzo dużo. Zaufaj jego doświadczeniu, ponieważ to influencer przeciera szlaki marketingu w sieci. Skoro skutecznie wypromował siebie, może to zrobić także z twoją firmą.