Technologia w firmach – jakie narzędzia warto stosować?

Kiedy prowadzimy firmę na konkurencyjnym rynku musimy działać tak, aby stale podnosić nasze kompetencje, sprawność działania firmy lub jakość oferowanych usług. Kluczem do tego wydają się być technologie, które potrafią znacząco zwiększyć przewagę naszego przedsiębiorstwa nad konkurencją, która bez rozwiązań technologicznych pozostaje w tyle i nie jest na tyle atrakcyjna dla klientów. Jakie narzędzia technologiczne warto stosować we własnej firmie, aby funkjonować lepiej, sprawniej i – przede wszystkim – generować większe przychody?

Systemy CRM w firmie

Dlaczego każda firma powinna posiadać własny CRM? To proste, dzięki nim możemy bardzo sprawnie zarządzać zarówno pracą w zespole jak i zadaniami, finansami, kontaktem z klientami i wiele, wiele innych. Jest wiele zalet stosowania CRM’ów, ale najważniejszą z nich jest uporządkowanie wszelkich spraw firmowych w jednym miejscu. Czym są jednak systemy CRM? To nic innego, jak oprogramowanie dedykowane dla firm, które gromadzi szereg potrzebnych danych na temat przedsiębiorstwa i pomaga nim zarządzać. Osoby, które zdecydowały się na korzystanie z systemów CRM bardzo sobie chwalą to rozwiązanie i polecają je innym.

Kolejkowanie zadań: Trello

Trello to narzędzie, które służy do tego, aby kolejkować zadania w zespole. Jest to szczególnie przydatne, kiedy nasze przedsiębiorstwo w dużej mierze polega na pracy zdalnej, gdzie manager lub team leader ma ograniczone możliwości zarządzania swoim zespołem. Dzięki trello każemu członkowi zespołu można dopasować zadania wraz z proponowanym terminem jego zakończenia, a także zdalnie obserwować ich aktualne statusy. Jest to szansa na zaoszczędzenie czasu. Jest to wygodne narzędzie, które na pewno docenią też pracownicy!

Narzędzia marketingowe

Istnieje też cała masa narzędzi, które usprawnią marketing w firmie. Na ich czele na pewno powinny się znaleźć narzędzia do e-mail marketingu takie jak freshmail, narzędzia do obserwowania wyników organicznych firmy jak SENUTO czy Ahrefs, a także narzędzia do tworzenia tak zwanych map cieplnych jak Hojar. Nie zapominajmy również o narzędziach statystycznych takich jak Google Analytics, które pozwala nam lepiej poznać naszych użytkowników i odpowiednio dobrać do nich działania marketingowo-sprzedażowe.

Więcej ciekawych porad dotyczących zarządzania firmą online i nie tylko znajdziecie na portalu Lepiej-widoczni.pl.