Pylon cenowy, otoki, wiata – czyli, co jest potrzebne, by otworzyć stację paliw, która przyciąga klientów jak magnes?

Zastanawiasz się nad otworzeniem własnej stacji paliw? Myślisz o franczyzie w sektorze paliwowej?

Praca wre

Przed Tobą duża decyzja, a więc warto, abyś był świadomy zakresu tego tematu. A jest on bardzo szeroki, wręcz ogromny. Prócz kluczowych decyzji o lokalizacji stacji (i jej elementów jak: pylon cenowy, sklep), nazwy, ofercie paliw, dobraniu zespołu, czeka Cię wiele „pracy papierkowej”, czyli przygotowywanie, kompletowanie i wypełnianie dokumentacji związanej z pozwoleniami, koncesjami, rejestrowaniem i wiele wiele innych. 

Będziesz musiał wybrać formę opodatkowani, program do fakturowania, zdecydować odnośnie do kasy fiskalnej, składki ZUS, założyć konto firmowe, zająć się tematem RODO, spełnić warunki lokalowych i tak dalej…

Wyposażenie stacji paliw

Gdy zajmiesz się już tym wszystkim, czas pomyśleć o wyposażeniu stacji, które obejmuje min:

  • pylon cenowy (przy okazji wiesz, że jeden pylon może składać się z 1500 elementów – nieźle, co? Żródło: https://graffico.pl/stacje-paliw-2/)
  • otoki
  • obudowa słupów
  • wiata
  • podsufitka
  • oznakowanie sklepu
  • tablice wjazdowe i wyjazdowe
  • tablice dojazdowe
  • słupy reklamowe
  • rury reklamowe

Stacja paliw powinna być profesjonalna i nowoczesna

i to niestety nie wszystko, bo są jeszcze kosze do segregacji, stanowiska do dezynfekcji i wiele, naprawdę wiele innych.

Sukces wynagrodzi włożony wysiłek

Cóż, wiele trudnych i złożonych decyzji przed Tobą, ale sukces jaki, możesz osiągnąć, jest współmierny do włożonego wkładu, a nawet i większy.

Teoretycznymi, prawnymi kwestiami nie będziemy się dzisiaj zajmować, natomiast podejmiemy temat właściwego dopasowania wszystkich elementów wyposażenia. 

Wybór elementów składowych stacji paliw jest kluczowy w budowaniu marki. Już takie niuanse jak kolorystyka silnie buduje wizerunek firmy i sposób postrzegania jej przez klientów, a co dopiero design pylonu cenowego, materiały wykorzystane przy otokach czy podsufitce.  

Proces brandingu stacji paliw powinien być poprzedzony dogłębną analizą rynku, konkurencji i być wynikiem dążeń i zamiarów właściciela. Warto mieć świadomość, że dobór i kompozycja składowych stacji paliw od pylonu cenowego, po wjazdówki a kończąc na podsufitce i otokach kreuje obraz stacji paliw w oczach klienta. To, czy będzie ją postrzegał jako ekologiczną, konkurencyjną w stosunku do innych topowych stacji, dynamiczną czy przyjazną zależy w głównej mierze o tego, jak zaprojektujesz jej wygląd.

Wygląd ma jednak znaczenie 

Niestety wielu właścicieli nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest aspekt wizualny stacji. I nie mamy tutaj tylko na myśli kolorów, wysokości pylonu cenowego, czy formy obudowy słupów. Jakość wykończenia i wykorzystanych materiałów też można ocenić wizualnie, tak jak robią i będą robić to klienci korzystający ze stacji czy nawet tylko obok niej przejeżdżający. 

Wskazówka dla Ciebie – zaufaj wykonawcy

Wybór samego pylonu cenowego może przysporzyć o zawrót głowy. By nie zwariować, warto zaufać doświadczonemu wykonawcy, który może okazać się nieocenionym wsparciem. Kompleksowe doradztwo bazujące na poprzednich realizacjach w sytuacji, gdy osoba decyzyjna po raz pierwszy podejmuje się tego typu działalności, pozwoli uniknąć niepotrzebnych kłopotów i pomyłek. Kluczem jest jednak odpowiedni jego wybór. Poświęć więc czas na zbadanie czy podmiot jest godny zaufania, posiada doświadczenie, wykonywał podobne realizacje. Zaufaj swojej intuicji i nie podejmuj decyzji pochopnie – poświęcony czas na wybór wykonawcy pozwoli Ci zaoszczędzić czas przy realizacji i ewentualnych błędach. 

Powodzenia!