Jaka powinna być grubość lakieru samochodowego?

Często kupując używany samochód, nie do końca warto wierzyć w zapewnienia sprzedającego odnośnie tego, że pojazd nigdy nie był malowany, a z jego udziałem nie odbyła się żadna kolizja drogowa. Handlarze z przyjemnością przedstawią dane auto w samych superlatywach, nawet jeśli nie są one zgodne z prawdą. Dlatego więc tak istotne jest posiadanie chociażby podstawowej wiedzy z zakresu grubości lakieru samochodowego. Ile powinna ona wynosić?

Jaki i kiedy warto jest zmierzyć grubość powłoki lakierniczej samochodu?

Lakier samochodowy tak naprawdę jest niezwykle istotną częścią pojazdu. Jeśli jest on zadbany i utrzymany w dobrym stanie, wzrasta nie tylko wartość estetyczna pojazdu, ale także suma, jaką możemy za niego dostać w przypadku ewentualnej sprzedaży. Jako że przy kupowaniu pojazdów z drugiej, a nawet i trzeciej ręki, nie powinno się dawać zbytniej wiary słowom właściciela, warto na miejsce oględzin samochodu udać się wyposażonym w miernik grubości lakieru. Proces ten powinien mieć miejsce praktycznie zawsze, gdy oglądamy samochód z niesprawdzonego źródła, który przez naprawy blacharskie, mógł przejść już wiele razy. Co więcej, zmierzenie grubości lakieru powie nam również dużo o historii samochodu. Niemniej jednak, grubość powłoki lakierniczej warto również sprawdzić w przypadku kiedy zaplanowane są do przeprowadzenia prace lakiernicze, a głównie korekta lakieru. Wówczas osoba rozpoczynająca pracę będzie wiedziała z jakim typem lakieru ma do czynienia, a także czy powłoka lakiernicza jest wystarczająco gruba, by można było ją polerować.

Jaka powinna być grubość lakieru?

Lakier samochodowy spełni niezwykle istotną rolę, gdyż nie tylko nadaje on karoserii pożądaną barwę, ale co najważniejsze chroni ją przed korozją. Można powiedzieć, że na całą powłokę lakierniczą, składają się trzy typy lakierów, które nakłada się na siebie kolejno, warstwami. Pierwszą z nich jest podkład. Dzięki niemu karoseria jest gotowa na przyjęcie kolejnych warstw lakieru. Podkład również tworzy powłokę ochronną, by chronić pojazd przed rdzą. Kolejną warstwą jest już lakier właściwy, który nadaje pojazdowi odpowiedni kolor. Na sam koniec nakładany jest lakier bezbarwny. Jego zadaniem jest głównie ochrona dwóch poprzednich warstw przed różnymi zanieczyszczeniami, a także finalne wykończenie całej powłoki lakierniczej. W związku z tym jaka powinna być grubość lakieru? Średnio przyjęło się, że warstwa lakieru nakładanego w fabryce powinna mieć grubość od 30 μm do 40 μm, zaś warstwa nakładana przez lakiernika, może mieć grubość nawet 60 μm.