Marketing internetowy – przemyślana i efektywna strategia

Marketing to działania, które mają pomóc w zdobyciu potencjalnych klientów i w zbudowaniu z nimi więzi. Dziś ważnym uzupełnieniem marketingu tradycyjnego jest marketing internetowy. Często wysuwa się on jednak na czoło wśród takich działań.

W dobie szerokiego dostępu do internetu, funkcjonujących tam narzędzi i mediów społecznościowych o właściwie nieograniczonym zasięgu, trudno wyobrazić sobie tę sferę bez działań marketingowych. Zwłaszcza że to dzięki internetowi świat stał się globalną wioską praktycznie bez granic – a to daje nieograniczone wręcz możliwości, jeśli chodzi o promocję danej firmy, a co za tym idzie – jej rozwój i zyski.

Co nazywamy marketingiem internetowym

Marketing internetowy, inaczej e-marketing, to szereg działań prowadzonych w internecie, których efektem jest promowanie danej firmy. A co za tym idzie: sprzedawanie produktów i usług oraz budowanie relacji z klientem. Działania w marketingu internetowym są różnorodne i opierają się na różnych strategiach z wykorzystaniem różnych narzędzi. Dzięki nim możliwe jest dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej. Co znacznie różni efekty działania marketingu internetowego od efektów, które przynosi marketing tradycyjny. W tym drugim przypadku jest ograniczona możliwość dostosowania treści przekazu do odbiorcy. Wykorzystując na przykład media społecznościowe możliwa jest bezpośrednia wymiana informacji z klientem. Jednak najbardziej cenioną cechą marketingu internetowego jest to, że nie nie ma on granic ani czasowych, ani terytorialnych.

Social media marketing – obowiązujący standard

Działania w mediach społecznościowych (social media) to jedna z części składających się na marketing internetowy. Oprócz nich ważnymi elementami są: content marketing, video marketing, influencer marketing czy pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli jednak chodzi o social media marketing, to dziś bez niego trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy – trudno znaleźć firmę, która nie ma profilu na przykład na Facebooku. To bardzo istotne i skuteczne źródło reklamy internetowej, na której opiera się marketing online. Narzędzia dostępne w socjal mediach umożliwiają tworzenie reklam w bardzo różnych i to zaawansowanych formach. Reklama w social mediach to także możliwość dopasowania ich i skierowania do ściśle określonej grupy ludzi. A to jedna z podstaw skuteczności, jaką powinna się cechować reklama internetowa (i nie tylko).

Marketing internetowy składa się z szeregu działań. Wszystkie formy marketingu internetowego powinny być przemyślane, dokładnie opracowane – warto więc, by agencja marketingu internetowego Funkymedia wprowadziła firmę w ten obszar działań.