Rozwojowe książki – zbawienie, czy głupota?

Jak mądrze zarządzać swoimi celami?

Zarządzanie celami jest kluczowym elementem ich osiągania. Istnieje wiele systemów osiągania wyznaczonych celów – korzystanie z systemu pozwala na łatwe śledzenie i monitorowanie postępów. Ten artykuł zawiera kilka wskazówek, jak mądrze zarządzać swoimi celami, dzięki czemu w końcu je osiągniesz.

Zacznij od merytorycznego przygotowania

Książki rozwojowe to bardzo tanie i dobre źródło wiedzy. Kup kilka ksiażek, aby porównać perspektywę autorów. Większość z nich napisze zgodnie, że najważniejszą rzeczą przy wyznaczaniu celów jest upewnienie się, że są one osadzone w rzeczywistości. Nie oznacza to, że nie możesz stawiać sobie wielkich celów, ale powinieneś być w stanie wyartykułować, dlaczego uważasz, że możesz je osiągnąć i w jaki sposób. Jeżeli zaczynasz dopiero swoją przygodę z biznesem, warto zaczerpnąć fachowej wiedzy, która pomoże Ci się zorganizować i odpowiednio zarządzać celami. W ten sposób zwiększysz szansę na powodzenie oraz unikniesz błędów nowicjusza. Warto sięgnąć po książki o zarządzaniu, które przygotują Cię merytorycznie i z pewnością odpowiedzą na wiele nurtujących Cię pytań

Wyznacz cele krótkoterminowe

Możesz chcieć zarobić pół miliona złotych, ale jeśli nie masz żadnego doświadczenia w biznesie, jest mało prawdopodobne, że uda Ci się osiągnąć ten cel w ciągu jednego roku. Ustal cele krótkoterminowe i upewnij się, że są one realistyczne. Na przykład zacznij od pomysłu na biznes i zapytaj ludzi w internecie, co o nim sądzą. Dowiedz się, czy na to co chcesz stworzyć, będzie popyt. Następnie ustal inny cel na drugi miesiąc – załóż stronę i rozwijaj na niej ruch, który będziesz mógł zwiększać co miesiąc, różnymi technikami. Kontynuuj w ten sposób, aż osiągniesz swój długoterminowy cel.

Ustal priorytety swoich celów

Kluczem do mądrego zarządzania swoimi celami jest ustalanie priorytetów. Ustal priorytety swoich celów i upewnij się, że najpierw pracujesz nad tymi najważniejszymi. Jeśli masz wiele celów, upewnij się, że wiesz, jak nadać im priorytety w oparciu o następujące czynniki:

Wymagany wysiłek. Jak dużo pracy musisz włożyć? Czy jest to coś, co wymaga dużo czasu i wysiłku, czy też coś, co można szybko ukończyć? Zawsze powinieneś skupić się na rzeczach, które wymagają więcej wysiłku lub czasu, zanim przejdziesz do innych celów.

Wpływ. Jaki wpływ będzie miał ten cel na Twoje życie? Czy poprawi Twoje finanse, relacje lub zdrowie? Czy może pomóc Ci w osiągnięciu innych celów?

Znaczenie dla Ciebie osobiście. Jak ważny jest dla Ciebie ten cel? Czy jest to coś, co ma dla Ciebie głębokie znaczenie, czy tylko wydaje się dobrym pomysłem na pierwszy rzut oka? Im coś jest ważniejsze dla Ciebie osobiście, tym wyższy powinien być jego priorytet.

Deleguj obowiązki

Najlepszym sposobem na zarządzanie swoimi celami jest delegowanie obowiązków. To pomoże Ci pozostać na dobrej drodze i osiągnąć swoje cele. Możesz delegować obowiązki każdemu w swoim zespole lub nawet zatrudnić osobę z zewnątrz, jeśli to konieczne. Nie musisz brać wszystkich zadań na siebie – w ten sposób szybciej osiągniesz wyznaczony cel. 

Zarządzanie projektami i celami może być przytłaczające, jednak odpowiednie kroki i techniki znacznie ułatwią ten proces. Warto je poznać, sięgając m.in. po książki o zarządzaniu, lub bardziej ogólne książki rozwojowe które można kupić w księgarni internetowej. W internecie dostępnych jest również wiele porad na ten temat i szkoleń.