Platformy B2B w Chinach

B2B będące skrótem „business to business” oznacza obszar, w którym transakcje zawierają dwie lub więcej firm za pośrednictwem Internetu. W Chinach istnieje wiele platform B2B, z których wyróżnić należy: Alibaba, Global Sources, Made-in-China, 1688, DHgate oraz HKTDC.

Alibaba

Niewątpliwie najbardziej znanym serwisem B2B jest założona przez Jacka Ma platforma Alibaba. Do wyboru jest 21 kategorii produktów z mnóstwem podgrup. Platforma umożliwia również zmianę wersji językowej na jedną z 17 opcji, co umożliwia swobodne poruszanie się po stronie bez znajomości języka chińskiego. Większość dostawców na platformie Alibaba pochodzi z Chin, aczkolwiek istnieje również kilka międzynarodowych firm.

Jak kupować na Alibaba?

Global Sources

Jest to jedna z najstarszych platform B2B powstałych w Azji. Stworzona dla międzynarodowych firm posiada angielską wersję językową i umożliwia wymianę handlową pomiędzy Chinami a pozostałymi krajami. Warto dodać, że sprzedawcy są weryfikowani, a użytkownik otrzymuje rzetelne informacje na ich temat. Produkty również są wyższej jakości. Global Sources przed zakupem wymaga od użytkownika zarejestrowania się na stronie jako „kupujący”.

Jak kupować na Global Sources?

Made-in-China

Serwis zbliżony do Alibaba pod względem korzystania. Jest dostępny w 10 różnych wersjach językowych. Oferuje szeroki wachlarz dostawców, którzy weryfikowani są przez firmy inspekcyjne oraz wyszukiwania produktów z 27 różnych kategorii. Przeznaczony jest głównie dla przedsiębiorców zajmujących się importem hurtowym. Dodatkowym atutem jest możliwość zarezerwowania wizyty w danej fabryce.

Jak importować z Made-in-China?

1688

Platforma należąca do Alibaba Group jest również bardzo podobna do serwisu Alibaba z tą różnicą, że koncentruje się na krajowym rynku B2B w Chinach. W tym przypadku dla użytkownika nieznającego języka chińskiego poruszanie się po stronie, jak i próba kontaktu z danym sprzedawcą, mogą stanowić wyzwanie. Dużym plusem 1688 są niższe ceny niż na pozostałych platformach oraz możliwość oglądania transmisji na żywo z fabryk bądź magazynów, podczas których można zadawać pytania.

Platforma 1688 – Przewodnik

DHgate

Kolejnym serwisem B2B jest DHgate. Umożliwia każdemu hurtowe kupowanie i sprzedawanie produktów na całym świecie. Platforma oferuje szeroki wybór kategorii i podkategorii oraz kilka wersji językowych w tym język polski, co z pewnością ułatwi poruszanie się po stronie użytkownikom z Polski. System kontroli jakości sprawia, że produkty są sprowadzane przed wysyłką, jak i zapobiega przed wprowadzaniem na DHgate produktów nielegalnych lub podrobionych.

HKTDC (Hong Kong Trade Development Council)

Platforma ma głównie na celu promowanie, wspieranie i rozwijanie handlu w Hongkongu. HKTDC organizuje międzynarodowe wystawy i konferencje, tworząc możliwości biznesowe dla małych oraz średnich przedsiębiorstw na rynku międzynarodowych. Platforma jest dostępna w polskiej wersji językowej.

Zweryfikuj swojego dostawcę!

Pamiętaj, że weryfikacja wewnętrzna przez platformy B2B nigdy nie zagwarantuje ci stuprocentowej wiarygodności chińskiego kontrahenta. Z tego względu należy zachować szczególną czujność i samodzielnie zweryfikować chińskiego dostawcę.