Jak zostać kierowcą busa?

Wiele osób, w poszukiwaniu pewnej pracy, zastanawia się nad karierą zawodowego kierowcy. Zdarza się też, że podczas podróży zastanawiamy się, czy osoba kierująca pojazdem posiada odpowiednie kwalifikacje i zapewni nam bezpieczeństwo. Jakie są więc wymagania wobec kierowców busów pasażerskich?

Nie da się ukryć, że podróżowanie busami, kursującymi w systemie door-to-door, staje się coraz bardziej popularne. Wiele osób ceni sobie komfort, dlatego decyduje się na usługi prywatnych przewoźników i unika męczących przesiadek. Na pierwszym miejscu zawsze powinno jednak znajdować się bezpieczeństwo.

Przewoźnicy oferują busy o różnej masie i dozwolonej liczbie pasażerów. To właśnie od tych czynników zależne są wymagania wobec kierowcy. Jeżeli busem, oprócz kierowcy, może jechać osiem osób, a masa pojazdu nie przekracza 3,5 tony, wystarczające będzie prawo jazdy kategorii B. W przypadku większych busów, zasady się zmieniają. Prawo jazdy kategorii D1 umożliwia prowadzenie autobusu o długości do 8 metrów, przewożącego do 17 pasażerów. Tego typu ograniczeń nie stawia prawo jazdy kategorii D. Żeby je otrzymać trzeba posiadać prawo jazdy kategorii B i ukończyć 24 lata.

Jeżeli kierowca porusza się małym busem do 9 pasażerów, potrzebuje dodatkowo badań lekarskich i psychologicznych. Przeprowadza się je, żeby stwierdzić, czy dana osoba jest w stanie prawidłowo wykonywać swoją pracę. Zawód kierowcy niejednokrotnie wiąże się ze stresem. Kandydat musi więc wykazywać się odpornością psychiczną oraz szybkim czasem reakcji, ponieważ odpowiada za bezpieczeństwo swoje i pasażerów.

Bezpieczne busy do Niemiec

Jedną z firm, oferujących przewozy zagraniczne, jest Zetbus. Przewoźnik kursuje na trasie Polska-Niemcy i Niemcy-Polska. Jednym z atutów firmy są kompetentni kierowcy, który posiadają doświadczenie w jeździe po polskich i niemieckich drogach. Dzięki temu, pasażerowie mogą poczuć się naprawdę bezpiecznie i zrelaksować się w czasie podróży.

Zaletą jest również indywidualne podejście do klienta. Przewóz odbywa się w systemie door-to-door. Oznacza to, że wystarczy skontaktować się z firmą i ustalić planowaną datę wyjazdu. Następnie, pozostaje czekać na kierowcę, który pojawi się o wyznaczonej godzinie pod podanym przez pasażera adresem. Klient zostaje przewieziony bezpośrednio w miejsce docelowe po stronie niemieckiej. Podczas powrotu z Niemiec do Polski, sytuacja wygląda analogicznie. Przejazd jest zaplanowany w taki sposób, żeby przekroczyć niemiecką granicę maksymalnie w okolicach południa. Dzięki temu, wieczorem pasażerowie są już na miejscu.

Podczas wyboru przewoźnika, bardzo ważną rolę odgrywa personel. Warto więc korzystać z usług zaufanych firm, które dbają o kompetencje swoich pracowników, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo pasażerom.